4 gode råd til hvordan du bedst køber en iPhone med abonnement

Er du i tvivl om, hvordan du bedst køber en iPhone med abonnement, så læs vores guide hér.

Vi har spurgt brugerne af iPhoneLuppen om de synes markedet for iPhones og mobilabonnementer er til at gennemskue. Svarene var ikke just overbevisende.

Der er selvfølgelig altid en stor mængde, som føler sig ganske godt klædt på til at finde det bedste tilbud på en iPhone med abonnement. Men der er også en meget stor gruppe, som synes mobilmarkedet er overordentligt svært at gøre sig klog på.

Er du én af dem, så læs vores 4 bedste råd til, hvad du skal holde ekstra øje med for at finde et godt tilbud på iPhone.

[small-pricechart]

Råd 1: Lær mobilselskabernes udtryk at kende

At købe en iPhone med abonnement burde egentlig ikke være en kompliceret sag, men fordi konkurrencen er så stor blandt mobilselskaberne, har de gjort deres til at camouflere, hvad tilbuddene egentlig dækker over.

Der kan typisk være flere hundrede kroners forskel på det umiddelbare tilbud du bliver fanget af i en annonce, til dét endelige beløb, der fremgår af slutregningen i netbutikken. Det er der blandt andet fordi der – udover mobilens pris – kommer diverse ekstrabeløb oveni. Det er som oftest et tilhørende abonnement, diverse gebyrer og oprettelse.

Derfor er det en rigtig god idé at lære lidt mere om mobilselskabernes udtryk. Vi har før skrevet om 8 ting du skal være opmærksom på, når du køber ny iPhone:

Læs også: Køb iPhone 5 hos disse 8 mobilselskaber – Få gode råd til dit køb

Råd 2: Spørg, hvis du ikke forstår en pris eller et udtryk

Det gælder altså om at holde tungen lige i munden, når du kigger på regningsoversigten. Er der udtryk du ikke forstår, eller en pris du ikke kan få til at hænge sammen, så skal du ikke holde dig tilbage med at spørge mobilselskabet inden du trykker ’køb’.

Derfor: ring til deres kundeservice, eller skriv til dem pr. mail eller chat. Stil dig ikke tilfreds før end du selv føler du kan gennemskue din regning. Du skal ikke være bange for at lyde dum, hvis der er noget du ikke forstår. Du har krav på et ordentligt svar, for det er trods alt flere måneder du binder dig til ved købet af en iPhone med abonnement og den eventuelle afdragsordning på iPhone-prisen.

Råd 3: Ekstra vigtigt – du er kun bundet i max 6 måneder ved køb af iPhone med abonnement

Forbrugerrådet har flere gange været efter mobilselskaberne for deres måde at annoncere på. Det skal stadig fremgå meget tydeligere, hvad det egentlig er man betaler for og ikke mindst hvor lang tid man er bundet.

Det næstsidste meget vigtige råd er derfor ét, som de færreste er klar over: i Danmark er det kun tilladt mobilselskaberne at binde folk til deres mobilabonnement i maksimalt 6 måneder.

Det betyder, at selvom du køber din iPhone med abonnement på afbetaling over fx 24 måneder, så er du løst af abonnementet efter de 6 første måneder. Du er derfor frit stillet til at finde et mere passende abonnement i et andet mobilselskab, når de 6 måneder er gået.

Du skal selvfølgelig stadig afbetale mobilens pris de resterende 18 måneder i det selskab, hvor den er købt, men du kan altså vælge et nyt abonnement et andet sted, hvis du ønsker det. Visse mobilselskaber tillader også, at du betaler restbeløbet på én gang, hvis du skulle få lyst til det.

Råd 4: Sammenlign de seneste priser

Vores sidste – og bedste – råd er altid at sammenligne de aktuelle priser på iPhones. På iPhoneLuppen.dk sørger vi altid for at have de mest aktuelle priser på iPhone med abonnement. Du kan blandt andet finde og købe den nyeste iPhone 5 med abonnement i denne prisoversigt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.