Sådan ser du hvor meget dataforbrug din iPhone bruger

Vil du vide hvor meget data du og din iPhone egentligt bruger? Måske betaler du alt for meget for dit abonnement? Læs mere her.

Det kan være utrolig svært at vide hvilket smartphone abonnement der passer bedst til ens behov, især hvis du lige har købt din første smartphone.

Køber du din smaratphone i en fysisk butik vil sælgerne helt sikkert prøve at sælge dig et abonnement med meget data, fx 10GB eller mere.

Her skal du være klar over at det er langt de færreste der skal bruge et så højt data abonnement, dette er der flere grunde til.

Hvorfor bruger jeg mindre data?

Det er ikke sikkert at du bruger mindre data end hvad sælgeren prøver at sælge, men chancen er stor, langt de fleste har mulighed for at tilslutte til et trådløst netværk.

Dette kan fx være i hjemmet, på skolen, på arbejdet osv. Flere offentlige steder er begyndt at tilbyde gratis trådløst internet som alle med en smartphone kan koble sig på.

Tænk over om du har mulighed for at benytte et trådløst netværk meget af tiden, i så fald vil dit data forbrug minskes væsentligt, hvilket vil sige at du kan nøjes med et data abonnement med få GB data.

Personligt bruger jeg ofte min iPhone men langt det meste af tiden er den på et trådløst netværk, hvilket vil sige at jeg kan nøjes med et data abonnement på 1GB om måneden.

Hvor meget data bruger jeg?

Har du allerede en iPhone og vil du se hvor meget data du egentligt bruger, så kan du se dette i dine indstillinger.

Du finder data forbruget under Indstillinger -> Generelt -> Brug -> Mobilbrug -> Her kan du se hvor meget data du har brugt ved at lægge Sendt og modtaget sammen.

Du kan desuden se hvor længe dette forbrug er over, har din telefon aldrig været nulstillet så kan du nulstille data forbruget ved at klikke på ”Nulstil statistik”.

Herefter vil dataen blive nulstillet og du kan fx tjekke dit forbrug igen når der er gået en måned, og på denne måde kan du se hvor stort dit data forbrug egentligt er.

 

10 thoughts on “Sådan ser du hvor meget dataforbrug din iPhone bruger”

    1. Hej Christian,

      NetFlix bruger ca. 300 MB i timen. Med 1GB kan du dermed se omkring 3 en halv times tv.

      Hvis du dog bare bruger dit Tv til at se videoer, som ligger på din iPhone koster det dig ikke noget. Det er kun, hvis du streamer via din 3G forbindelse, at det koster penge.
      Du kan også sætte din iPhone på din trådløse ADSL forbindelse derhjemme og så bruger du slet ikke dit mobil internet.

      Mvh. Andreas

  1. Jeg har et kæmpe problem med mit dataforbrug på min iPhone 4 s, som mit teleselskab ikke kan/vil hjælpe mig med længere. Jeg skiftede fra TDC til CallMe for cirka en måned siden og sidenhen har mit dataforbrug været ekstremt højt. De 6 GB jeg har om måneden, blev opbrugt på højest en uge og da jeg havde TDC før, brugte jeg kun 2 GB på hele måneden. Det skal siges, at det eneste jeg bruger mine telefon til er Facebook, Snapchat og diverse spil. Mest af alt bruger jeg den til at tjekke skoleskema. Mit eget teleselskab mener ikke det er deres netværk den er gal med, og de har lavet rapport over den og ment at alt var som det skulle være, selvom de hverken kan be- eller afkræfte at det er deres netværk og ikke min telefon.

    Hvad skal jeg gøre og hvem kan jeg kontakte, der kan hjælpe mig med at komme til bunds med det? Mit problem er, hvordan BEVISER jeg, at det ikke er min telefon den er gal med? For ærligt talt, lige nu sidder jeg uden netværk og ingen kan overhovedet forklare mig hvordan jeg kan få styr på det igen – og jeg betaler for det! 🙁

    1. Hej Nynne
      Jeg har præcis det samme problem. Jeg har ifølge callme brugt 8 GB data på 9 dage også på min iphone 4s, hvilket jo er umuligt. Jeg er også lidt på bar bund med hvad jeg gør, da jeg på den ene side mangler det, men ikke tør købe mere, da jeg frygter det er brugt inden dagen er omme. Hvis du finder ud af hvad fejlen er, må du meget gerne skrive herinde – og det samme vil jeg gøre.
      Vh Helle

      1. Jeg oplever præcist det samme efter skift fra tdc til callme. Mine 10 gb holder 14 dage. 95% af forbruget er sendt data. Jeg har prøvet at slette stort set alt på min iphone, men det hjælper nada!!
        Jeg vil mega gerne høre fra jer hvis i finder en løsning.

  2. Hej jeg har en iPhone 4 på 8 GB men hvis jeg går ind på det der mobilbrug står der der ved modtaget at der er 20 GB og det fårstår jeg ikke.

  3. Hvor ser og nulstiller jeg dataforbrug på en iPhone 5 med iOS 7. Det ser ud til at det enten er flyttet eller fjernet.

  4. Der er ingen linie med mobildata som jeg kan klikke på, når jeg vil se mit forbrug. Er det noget jeg selv kan gøre ved eller er det også en iOS fejl?

  5. Min datter har Iphone 4s 8 gb. Hun fik besked fra cbb at dataforbrug var tæt på grænsen, og med den besked mistede hun ca 3 gb. Dvs fra den ene dag til den anden var der brugt ca 3 gb. Uden hun havde downloaded apps eller andet. Nu har hun slettet en del billeder og lige meget hjælper det på gb plads. Hved nogen hos jer hvad man gør?
    Vh Gitte

Leave a Reply

Your email address will not be published.